Prípravy na tohtoročné prvé podujatie MSR v šprintoch áut a motocyklov prebiehali kvôli bláznivému počasiu v napätí. Týždeň pred pretekmi hlásilo upršaný víkend a v stredu zasiahla viacero častí Slovenska snehová kalamita. Nakoniec sa nevyspytateľné prognózy zmenili a v sobotu 30.apríla uvítalo trenčianske letisko návštevníkov Power festu nádherným slnečným počasím, ktoré prilákalo silnú zostavu jazdcov z piatich krajín. Tí si v rámci spoločného česko-slovenského majstrovského kola s doplnkovým názvom „Drag Wars CZ vs. SK“ zmerali sily na štvrťmíľovej trati a zabojovali o cenné body v šampionátoch oboch krajín.
Do pretekov v disciplíne drag racing sa registrovalo celkovo 147 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska, Maďarska a Rakúska, a veru ani tentokrát Power fest nesklamal nedostatočnou koncentráciou konských síl. Šialené drag špeciály doplňovali superšporty, upravené pouličné – na prvý pohľad nevinné káry a tiež motocykle, ktorých majitelia volia správnu alternatívu bezpečného porovnávania si schopností mimo bežných ciest. Silný progres tejto modernej motoristickej disciplíny je badateľný už aj v našich končinách, čoho dôsledkom sú vylepšujúce sa časy a dosahované rýchlosti v cieli.
Najlepší absolútny dosiahnutý čas 9,046 s a najvyššiu rýchlosť 243 km/h spomedzi áut získal domáci pretekár a držiteľ slovenského rekordu Jozef Minárik na unikátnom dragstri Chevrolet Impala V8 biturbo. V triede Motocykle si cenu za absolútne prvenstvo prevzal slovenský rekordman na jednej stope Stano Poživenec jazdiaci na Suzuki Hayabusa turbo s výkonom cez 400 konských síl, ktorý pokoril 1/4-míľovú trať v čase 8,859 sekundy a dosiahol max. rýchlosť 281km/h!!!
Ako je tomu zvykom za 12 rokov histórie podujatí organizovaných Slovenskou šprintérskou asociáciou, okrem fanúšikov priamočiarej jazdy, si na svoje vždy prídu aj milovníci stylingových úprav a krásne zreštaurovaných amerických áut. Pastvou pre oči boli aj tento krát vyleštené garážové sny, ktoré sa zúčastnili prvého kola zrazu a statickej súťaže Car Fans Cup 2016 a moderovaného predstavenia počas takzvaného „show&shine“ na plachte. Okrem toho nechýbalo obľúbené Car Limbo, meranie decibelov výfukov ani oceňovanie veľkých želiez spoza veľkej mláky, keďže trenčiansky Power fest bol vždy oslavou zámorského automobilizmu z čias jeho najväčšej slávy.
Druhé kolo šampionátu sa odjazdí 29.mája počas Power festu s prívlastkom „Drag, Drift & Tuning day“ na Slovakia Ringu.
Výsledky šprintov na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI:
P2: Mateusz Michna (Fiat Seicento turbo) Poľsko
P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko
P4: Jozef Minárik (Impala V8 biturbo) Slovensko
P5: Tomáš Horňák (Honda) Slovensko
P6: Karel Hrabáň (Chevrolet Corvette) Česká republika
Autá trieda STREET:
S0: Tomáš Drexler (Škoda Favorit) Česká republika
S1: Petr Chvojka (Fiat Punto GT) Česká republika
S2: Andreas Stricker (Honda Civic turbo) Rakúsko
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) Česká republika
S4: Michal Cehula (Audi S2) Slovensko
S5: Robert Matysiak (Nissan GTR) Poľsko
S6: Stanislav Soukup (VW Golf) Česká republika
S7: Ivana Kabátová (BMW 335xd) Slovensko
Absolútni víťazi Superfinal:
1. Michal Cehula (Audi S2) Slovensko
2. Ondrej Vasičák (Audi RS6) Slovensko
3. Jozef Minárik (Impala V8 biturbo) Slovensko
MOTOCYKLE:
M1: Michal Zeman (Yamaha R6) Slovensko
M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko
M3: Štefan Szabó (Kawasaki ZZR1400) Slovensko
M4: Stano Poživenec (Suzuki GSX-R 1000) Slovensko
M5: Kryzstof Dziura (Kawasaki ZX10R) Poľsko
Foto: Patrik Kollár